Tuesday, April 13, 2010

MeWah MeLaLui Blog...

Tadi pagi lepas punch card aku keluar ofis jap pegi beli barang (kiree barang urgent la)...sebelum bayar tetiba pandangan mata aku terus ke newspaper metro n cam hati aku seolah2 ditarik utk beli (sebab selalu baca paper pinjam member...:) )....

Aku pun terus beli la metro tue (tak tau la npe tetibe hati aku t'gerak nak beli....)...yela selalu aku baca berkenaan bite semasa je tapi arini aku terbaca berkenaan blog...

Tajuknye "Mewah Melalui Blog"..teruja aku nak baca sebab sekarag nie aku tengah usaha utk wat blog n cari follower... Dalam metro tue citer pasal blog yang sangat popular kat Malaysia nie...blog tue adalah milik "Redmummy.com"....


Redmummy.com nie tul2 ibu muda yang creative n boleh kta hotmama laa...:)...blog die semua berlatarkan warna merah (kire bawak onggg la)... yang wat aku teruja tue, die boleh tambah pendapatan melalui blog die...banyak gak la yang die dapat...best kan...menarik tul blog die...cam2 citer die.... kenyataan dalam paper tue, die ader gak bagi tips2 untuk menjana pendapatan melalui blog. Panduan tersebut adalah seperti berikut :


1. Individu berminat perlu mempunyai internet dan komputer riba yang boleh dibawa ke mane saje.

2. Mulakan membaca blog popular kemudian tinggalkan komen pada lima blog popular ini.

3. Kemudian untuk setiap blog yang sudah diberi komen, cari pula blog lain kemudian tiga komen di situ begitula seterusnya sehingga ia berkembang.

4. Buat template yang menceriakan dan bukan hanya mengambil template sedia ada.

5. Setiap hari pastikan membuat 10 catatan, setiap catatan disiarkan dalam masa tiga atau empat jam (ini bagi memastikan blog sentiasa menerima kunjungan)

6. Mendaftar dengan laman web NUFFNANG untuk memastikan blog menerima iklan daripada NUFFNANG.

7. Tips yang akhir pastinyer kne rajin serta tidak mudah putus asa.


Ini la tips yang diberi...mari kte kongsi sesama k...

kalau nak kepastian bk la blog die ni http://redmummy.com/







Ini la die gambar redmummy kite...congratulation redmummy...wish u always success

No comments:

Post a Comment